Életem Új-Zélandon

2004. január 29. óta élek Új-Zélandon. 2008. szeptember 12-én elkezdett internetes naplómat (másik tárhelyet technikai problémáim miatt lezártam) itt folytatom. Ismét egy új élet kezdete....

Jártamban-keltemben

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Friss topikok

  • kaprye: @Tomio: Örülök, hogy tetszettek a képek és ismerős a főpolgármesterünk is :-) "Kicsi a világ" Ü... (2012.12.18. 04:39) Mozgalmas hét - folytatás
  • Vittgen: Szia Éva! Szinte félve írok neked ide! Oly' rég jártam itt nálad,hogy csak na...... De ha már err... (2012.12.18. 04:39) Régi-új események és képek
  • kaprye: @KATY: Majd igazából akkor fog, ha meg is kapja :-) (2012.11.06. 10:12) Coronation Caffee
  • kaprye: @Budaéva: Szia Éva, Veled örülök az új gépednek. Tudom mit jelent. Te (ezek szerint) Canon párti,... (2012.10.25. 11:41) Nikon 7000
  • kaprye: @Budaéva: Szia Éva! Nagyon kedves tőled, hogy hűséges olvasóm lettél. Lilike igen, tudomásom sze... (2012.09.06. 21:18) Véget ért a kiállítás

Indafotó képek

Indafotó képek

2010.04.08. 01:34 kaprye

Kirándultunk 6. nap

6.       Nap

DUNEDIN friss, de napos reggelre ébredtünk.  Reggeli gyors vacakolás után indultunk a várost megnézni. A belváros szép és gigantikus épületei, templomai után betértünk az információs központba is, hogy megtudjuk, hogyan-mikor nézhetem meg az albatroszokat. Befizettünk egy látogatást ($ 4o / fő) és tovább sétálgattunk. Régi szép épületek, templomok, terek és szobrok...majd az állomás gyönyörű épületében meglepve tapasztaltam, hogy csodás kiállitások is vannak. Kedves idős művész ott alkotott. Sport és szépművészet megfér egymás társaságában egy műemléki állomásépületben.

Egy étteremben megebédelve autónkért „hazasétáltunk”, majd irány Otago Peninsula, melynek végén a híres albatrosz kolónia. Itt egyik ámulatból estem a másikba! Gyönyörű úton, mesés tájon keresztül kellett menni...de mivel nagyon kiszámitott volt az időnk a látogatójegy 2- órától szólt, sajnos nem állhattunk meg. Ha elszalasztjuk az érkezést, a túráról lemaradok! DE ha ezt a csodás tájat hamarabb tudom, SOKKAL több időt szánunk erre. Talán 1-2 napot is, vagy inkább errefelé alszunk...!!! Javaslom...

Az albatroszokhoz Harington Point-hoz megérkezve még éppen időben voltam. Kis szusszanás után indult a tájékoztató. A royal  albatroszokról, méretükről (3 méteres szárnytávolság) és arról, hogyan óvják őket. A meglepetés akkor ért, amikor kiderült, hogy nem lehet közel menni és fotózni is csak üvegen keresztül...

Egyébként: A Royal albatroszok a világ legnagyobb albatroszai (szárnyfesztávuk 3-3,5 méter), és az egyetlen albatrosz, amely nem csak szigeten fészkel, hanem mainland-en (kontinensen levő szárazföldön), ráadásul ennyire közel az emberi civilizációhoz. Az albatroszokra általában igaz, hogy életük 85%-át az óceánon töltik, csak tojásokat rakni jönnek a partra. A Royal albatrosz 3-5 éven keresztül nem is érint szárazföldet, hanem a déli féltekén repül körbe a kontinensek (Ausztrália, Új-Zéland, Dél-Amerika) déli csücske alatt.

Ha ezt előbb tudom, akkor kijövünk ide és kis szerencsével „csak úgy” is láthatok albatroszt. Legfeljebb fiókát nem, de azt az ablakon keresztül igy is csak nagyon messziről láthattam. No, de persze azért nem bántam meg, mert csodásak, ahogy  a hatalmas madár óránként 1oo km-es sebességgel is akár,  tud repülni! Fotóztam bentről üveg mögül és aztán sikerült a szabadban is...(ezért legközelebb eljönnék ide, itt ücsörgnék egy napig és egyszercsak biztos elröppenne néhány a fejem felett...)

Ezt követően, már visszafelé felmentünk Új-Zéland egyetlen kastélyához, megálltunk  a Larnach kastélynál. A hegytetőre épitett kastély ma is a család tulajdonában van, akik az 1970-es években teljesen felújitották, eredeti bútorokkal berendezték (melyeket árveréseken vásároltak vissza) és most mint turista látványosság családi vállalkozásban  hasznositják. Gyönyörű területen, (de már a beléptető kapu után! $25/fő) hatalmas fák között vezet hozzá az út. Őshonos növényekkel beültetett park veszi körül, pompás fák, növények és madarak... A kastély, a már Chrischurch és Dunedin régi templomjainál házainál is megszokott, terméskőből épült, szép fényekben impozánsan tárult szemünk elé. Belül valóban korhű minden darab és meglepően nagy is.

A régi istállója át lett alakitva és ma már néhány szoba bérelhető is benne. Nem kérdeztük meg, hogy vajon mennyiért aludhatnánk itt....

Innen már visszacsorogtunk a városba, ahol a vacsorának valót megvéve George hamar frissen sült kaját szervirozott. Én letöltöttem  a képeim, megirtom a naplót.

....és ma, amikor  szerettem volna feltenni a netre is, döbbenten vettem észre, hogy a képek, amiket ekkor készítettem szőrén-szálán ELTŰNTEK! Pedig két helyre is mentve lettek...kisördög vitte el, vagy csak "eldugta" ebben reménykedek, hogy azért majd előkerünek...Ezért aztán most "idegen tollakkal ékedkedtem".

Szólj hozzá!

Címkék: múzeum napló kastély új zéland albatrosz eva kaprinay déli sziget south island larnach kastély


A bejegyzés trackback címe:

https://kaprye.blog.hu/api/trackback/id/tr631903262

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása