Életem Új-Zélandon

2004. január 29. óta élek Új-Zélandon. 2008. szeptember 12-én elkezdett internetes naplómat (másik tárhelyet technikai problémáim miatt lezártam) itt folytatom. Ismét egy új élet kezdete....

Jártamban-keltemben

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Friss topikok

  • kaprye: @Tomio: Örülök, hogy tetszettek a képek és ismerős a főpolgármesterünk is :-) "Kicsi a világ" Ü... (2012.12.18. 04:39) Mozgalmas hét - folytatás
  • Vittgen: Szia Éva! Szinte félve írok neked ide! Oly' rég jártam itt nálad,hogy csak na...... De ha már err... (2012.12.18. 04:39) Régi-új események és képek
  • kaprye: @KATY: Majd igazából akkor fog, ha meg is kapja :-) (2012.11.06. 10:12) Coronation Caffee
  • kaprye: @Budaéva: Szia Éva, Veled örülök az új gépednek. Tudom mit jelent. Te (ezek szerint) Canon párti,... (2012.10.25. 11:41) Nikon 7000
  • kaprye: @Budaéva: Szia Éva! Nagyon kedves tőled, hogy hűséges olvasóm lettél. Lilike igen, tudomásom sze... (2012.09.06. 21:18) Véget ért a kiállítás

Indafotó képek

Indafotó képek

2011.04.09. 13:03 kaprye

Open Home

09. szombat

Régóta vártam ezt a napot. Két éves kihagyás után ugyanis megint lesz nyitott kapu a Kormányó Ház-nál. Ennek megfelelően készültem is.

Igaz, előbb a bevásárlást intéztem a hétvégére és a jövő hétre. Korán és kivételesen autóval mentem először Kilbirnie-be a P&S-be, majd a W-be, onnan már hazafelé  a newtowni piacra. Bevásárolás után itthon reggeli, kávé és George-dzsal együtt mentünk a házat megnézni. Vagyis irány a Government House.

A mindenkori kormányzó, aki Új-Zélandon Erzsébet királynőt képviseli, ebben a csodás parkban levő palotában lakik, mikor Wellingtonban van.

A királyi vendégek is itt vannak elszállásolva, ha a városba érkeznek.

A házat 1910-ben építették (pont akkor, amikor a mi házunkat!)  és az elmúlt két évben teljesen felújították. 45 millió dollárt költöttek rá. Földrengésbiztossá tették, kicserélték a tetőt és elvégeztek minden javítást, szigeteltek és mindazt megcsinálták, amire szükség volt.

Az épület belső elrendezését azonban nem változtatták meg. Cseréltek szőnyeget, kárpitot...de a lényeg maradt. A ház, a körülötte levő park, a csodás fák, növények és virágok azonban egy évben csak egyszer látogathatók. (Az elmúlt két évben a felújítás miatt ez is elmaradt)  Fogadások, protokoll rendezvények vannak itt, de némelykor amolyan "jutalom", vagy jótékonysági rendezvények is.

Másik alkalom a látogatásra, amikor a kerti koncert van, de akkor nem lehet bemenni az épületbe. Ebben az évben sajnos az időjárás miatt ez is elmaradt…

Nyitott nap, ez volt ma, amikor tehát bárki bemehet, körbe járhatja megnézheti, és ha kedve tartja, akár piknikezhet is a parkjában. Ebben az évben is sok ezren látogattak el már az első napon. Közöttük voltam én is, de még lehet, hogy holnap is elmegyek.

Hogy mennyi mindent láttam-néztem, mi sem bizonyítja jobban mint hogy 270 fotót készítettem itt ma. Egy kis válogatás van itt, hogy ti is megnézhessétek, sétáljatok velem a kormányzó palota parkjában és magában az épületben. 

 

Szólj hozzá!

Címkék: napló új zéland wellington eva kaprinay government house


A bejegyzés trackback címe:

https://kaprye.blog.hu/api/trackback/id/tr182811843

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása