Életem Új-Zélandon

2004. január 29. óta élek Új-Zélandon. 2008. szeptember 12-én elkezdett internetes naplómat (másik tárhelyet technikai problémáim miatt lezártam) itt folytatom. Ismét egy új élet kezdete....

Jártamban-keltemben

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Friss topikok

  • kaprye: @Tomio: Örülök, hogy tetszettek a képek és ismerős a főpolgármesterünk is :-) "Kicsi a világ" Ü... (2012.12.18. 04:39) Mozgalmas hét - folytatás
  • Vittgen: Szia Éva! Szinte félve írok neked ide! Oly' rég jártam itt nálad,hogy csak na...... De ha már err... (2012.12.18. 04:39) Régi-új események és képek
  • kaprye: @KATY: Majd igazából akkor fog, ha meg is kapja :-) (2012.11.06. 10:12) Coronation Caffee
  • kaprye: @Budaéva: Szia Éva, Veled örülök az új gépednek. Tudom mit jelent. Te (ezek szerint) Canon párti,... (2012.10.25. 11:41) Nikon 7000
  • kaprye: @Budaéva: Szia Éva! Nagyon kedves tőled, hogy hűséges olvasóm lettél. Lilike igen, tudomásom sze... (2012.09.06. 21:18) Véget ért a kiállítás

Indafotó képek

Indafotó képek

2010.04.25. 07:35 kaprye

ANZAC day

Hajnali kelés, mert erős elhatározással ma kimegyek a megemlékezésre. Minden évben láttam, hallottam, hogy milyen sokan emlékeznek ezen a napon és évről-évre egyre több a fiatal és a gyerek is kimegy a Cenotaph-hoz, amit eddig csak nappal fotóztam.

4-kor magamtól felébredtem, s mivel biztos voltam abban, hogy már nem tudok elaludni, kényelmesen elkészültem, ittam egy kávét és bementem a belvárosba. Elég messze álltam meg, hogy ne legyen később sem gondom...még sétáltam a kellemesen langy meleg hajnali órán az üres belvárosban. Igaz, már jártak elvétve emberek, és ahogy közeledtem úgy lettünk egyre többen. Idősek és fiatalok, gyerekek egyaránt.

ANZAC nap a nemzeti emlékezet napja az Ausztráliában és Új-Zélandon.

Megemlékeznek a két ország katonáira, az ausztrál és új-zélandi hadtest ( ANZAC ) -re, akik Gallipoli -ban Törökországban harcoltak az I. világháború ban. Ma már kiszélesedett az emlékezés köre azokra, akik meghaltak, és/vagy a katonai műveletek országaikban szolgáltak. Sokan a harcok színhelyén, Törökországban is megemlékeznek, és erre az alkalomra évről-évre egyre több fiatal utazik a helyszínre.

Megérkezett pontosan a kormányzó és néhány miniszter, ausztrál nagykövet, a polgármester asszony is. A tömeg pedig gyűlt...

 

Megható volt a látvány a hajnali derengésben!

5:30-kor skót dudaszóra masíroztak a veteránok, a katonák és a tengerészek.

A szépen nyomtatott és az érkezők kezébe adott programból mindenki tudta, mikor, mit kell énekelni, mikor ki beszél. A megemlékező szövegek rövidek voltak, majd a koszorúzás következett. Most először egy ilyen megemlékezésen, ebben az évben nem csak az új-zélandi himnusz hangzott el (maori és angol nyelven) , hanem az ausztrál is. Ezt követően  mindenki leróhatta kegyeletét a nyitott Cenotáph-ban is. Az emberek csendben, nyugodtan, beszélgetve várakoztak arra, hogy bejuthassanak...

Fantasztikus volt látni, hogy egészen kicsi gyerekekkel jöttek a szülők, hogy nem volt kordon és lökdösődés és nem tüntetett ezen a szomorú emléknapon senki sem.

Emlékeztek az emberek, büszkék voltak a hősökre és ezt a   tiszteletet és ezzel együtt a hazaszeretetet nevelik bele a gyerekekbe is! Fantasztikus volt, hogy a "végén" az elmasírozó katonáékat tapssal búcsúztatták!

Hazaérve már a televízióból tudtam meg, hogy az ünnepségre igyekvő  helikopterek (tiszteletkört akartak tenni az ünneplők fölött) közül az egyik Wellington közelében lezuhant és a benne ülők meghaltak. Borzasztó....

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: napló új zéland wellington anzac day eva kaprinay the cenotaph


A bejegyzés trackback címe:

https://kaprye.blog.hu/api/trackback/id/tr991949365

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása