Életem Új-Zélandon

2004. január 29. óta élek Új-Zélandon. 2008. szeptember 12-én elkezdett internetes naplómat (másik tárhelyet technikai problémáim miatt lezártam) itt folytatom. Ismét egy új élet kezdete....

Jártamban-keltemben

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Friss topikok

  • kaprye: @Tomio: Örülök, hogy tetszettek a képek és ismerős a főpolgármesterünk is :-) "Kicsi a világ" Ü... (2012.12.18. 04:39) Mozgalmas hét - folytatás
  • Vittgen: Szia Éva! Szinte félve írok neked ide! Oly' rég jártam itt nálad,hogy csak na...... De ha már err... (2012.12.18. 04:39) Régi-új események és képek
  • kaprye: @KATY: Majd igazából akkor fog, ha meg is kapja :-) (2012.11.06. 10:12) Coronation Caffee
  • kaprye: @Budaéva: Szia Éva, Veled örülök az új gépednek. Tudom mit jelent. Te (ezek szerint) Canon párti,... (2012.10.25. 11:41) Nikon 7000
  • kaprye: @Budaéva: Szia Éva! Nagyon kedves tőled, hogy hűséges olvasóm lettél. Lilike igen, tudomásom sze... (2012.09.06. 21:18) Véget ért a kiállítás

Indafotó képek

Indafotó képek

2010.12.11. 21:01 kaprye

"BIZI" hétvége

Csütrötökön írtam utlojára. Azóta sokminden történt.

Pénteken igaz, belefért egy kis lazítás is :-) Itthon rendezgettem a "sorainkat" ...készültem a szombatra. Megsütöttem több tucat palacsintát. Közben nagyon jó időzítéssel megérkezett anyunak a képeslapja is, melllékelve az aranyos szalvétákkal! Hihetetlenül jól időzített! Merthogy:

December 11. George születésnapja.

"Nem az a fontos az ember hány éves, csak a szíve legyen fiatal!"

Ebből az alkalomból George tőlem egy Gabriel-Anna képet kapott. Nagyon beleszerettem már az első látásra is, ez pedig egy jó ürügy volt, hogy meg is vegyem!

De még elmesélem, mert az ajándékok sorába ez is beletartozik, hogy mit kapott reggelire.

Egy szelet kenyér gondosan szív alakúra vágva, megkenve vastagon májkrémmel, vékony csíkra vágott kaliforniai pirospaprikával körbedekorálva, a tányéron körberakva paradicsommal ...hihihi, nagyon jól nézett ki!

Mivel két részletben jöttek a barátaink, most is mint általában megosztottuk a teendőket. Volt ebéd Franciskáékkal (ők este már nem értek rá), vacsorára Zsuzsiék és Gabrielék jöttek.

Reggel először is feltettem a vizet, mely nagyon lassan, de biztosan "főddögélt" egy egész (feldarabolt) csirkével. Egy nagy bőrös csirkemelle pácba került...és én pedig elszaladtam a piacra. Friss zöldség-gyümölcs...kell jövő hétre is. Hazaérve zöldségeltem be a levest és hagytam továbbra is lassan bugyogni.

11 körül George előkészítette és sütőbe tette a vacsorának valót, egy szép báránycombot. Lassú sütéssel (7-8 óra) készült egy új recept szerint.

Mivel Franciskáék  vacsorára is mennek majd tőlünk, nekünk is kell még enni ma (elszoktunk a nagyevésektől), ezért csak mindenből "mutatóba" került a tányérokra. Húsleves petrezselymes grízgaluskával, az egészbesült csirkemellből kapott mindenki szeleteket leöntve sajátszószából készült barna-mártással, rizzsel. Palacsinta  és eper tejszínnel. George kapott egy DVD-t, finom csokit :-) Bandi és Franciska maradtak beszélgetni és tőlünk mentek tovább. Fotózás elmaradt ekkor...mert kicsit fotókat nézegettünk. Közben Ozsgyáni Misi Operett DVD-jét hallgattuk és énekeltek vele, mindeközben én a romokat takarítottam el a konyhában, készülve az esti második felvonásra :-)

Aztán mikor ők elmentek, sütőbe került a hús mellé az apró burgonya és a friss saláták készítése is lendületet kapott George által. Megérkeztek elsőnek Zsuzsiék, nagy meglepetésre nem csak az ünnepelt kapott ajándékot egy üveg finom Port-ot és két rudat az egészen frissen sült bejgliből, hanem még én is "a frissen-sült kiwi asszony" egy gyönyörű kis kiwivel lepett meg Zsuzsi. A kiwi teste poszumszőrből van :-)

Aztán hamarosan Gabrielék is befutottak. Ők is ajándékkal kedveskedtek a szülinaposnak! Igazi Heimler ajándék "kiwisedve". Flexből készült szatyorra festett kép ajánlva-dedikálva Georgneak! Szuper!

Az igazi meglepetés még tőlük a francia sütemény, melyet készítettek..(.Gabriel kislánya által lediktált recept alapján) erről sajna nem készült kép...mert mire "fotózni kéne" észbe kaptam mindent megettük...

Vacsoramenü: húsleves a zöldségeivel-a főtt husijaival. Báránycomb apró egészbesült burgonyával, kusz-kusszal, kétféle friss salátával. Bejgli Zsuzsitól, francia süti Gabrieléktől és az én palacsintám...Közben elfogyott két üveg finom spanyol vörös bor is :-)

Aztán még sokáig beszélgettünk...jól éreztük magunkat.

Tervezzük a következő együttlétet. Valószínű mi Zsuzsiékkal elmegyünk szilveszterezni, ahol az elmúlt évben is voltunk. Franciskáékkal pedig egy még távolabbi esemény lett megbeszélve, márciusban ismét lesz a kormányzókerti koncert... Hétfőn megyek jegyet venni rá!

Most mikor ezt írom már vasárnap. Ma ebédre Iván és családja jön. Egyszerű ételt főzök. "Híres" tavaszi bablevesem mellé a mostanában megkedvelt vaslábosban-sütőben sült kreációból lesz egy nagy adag. Most a hagymás krumpli bacon-nel és csirkemell szeletekkel lesz megbolondítva. Dessezrtenk  elfogyasztjuk a "gyertya-süteményeket" friss epres-(folyós)tejszínes öntettel.

Kora este pedig, ha jó lesz az idő és még nem fáradtam el teljesen, akkor kimegyek a "Cristmas Carol"-ra, a Botanikus Kertbe, melyen majd az európai nemzetek felnőtt és gyerekcsoportjai mellett magyar gyerekek is énekelnek-táncolnak (?)  ....

SZóval ennyi.. innem majd holnap folytatom! Köszi, hogy elolvastad, köszi, hogy nálam jártál! Legyen szép napod-estéd!

Szólj hozzá!

Címkék: art művészet napló kiwi új zéland wellington wellington botanical eva kaprinay gabriel heimler


A bejegyzés trackback címe:

https://kaprye.blog.hu/api/trackback/id/tr132509768

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása