Életem Új-Zélandon

2004. január 29. óta élek Új-Zélandon. 2008. szeptember 12-én elkezdett internetes naplómat (másik tárhelyet technikai problémáim miatt lezártam) itt folytatom. Ismét egy új élet kezdete....

Jártamban-keltemben

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Friss topikok

  • kaprye: @Tomio: Örülök, hogy tetszettek a képek és ismerős a főpolgármesterünk is :-) "Kicsi a világ" Ü... (2012.12.18. 04:39) Mozgalmas hét - folytatás
  • Vittgen: Szia Éva! Szinte félve írok neked ide! Oly' rég jártam itt nálad,hogy csak na...... De ha már err... (2012.12.18. 04:39) Régi-új események és képek
  • kaprye: @KATY: Majd igazából akkor fog, ha meg is kapja :-) (2012.11.06. 10:12) Coronation Caffee
  • kaprye: @Budaéva: Szia Éva, Veled örülök az új gépednek. Tudom mit jelent. Te (ezek szerint) Canon párti,... (2012.10.25. 11:41) Nikon 7000
  • kaprye: @Budaéva: Szia Éva! Nagyon kedves tőled, hogy hűséges olvasóm lettél. Lilike igen, tudomásom sze... (2012.09.06. 21:18) Véget ért a kiállítás

Indafotó képek

Indafotó képek

2010.12.07. 20:41 kaprye

MIÉRT is?

Vagyis:  miért is lettem állampolgára Új-Zélandnak?

Mivel többen megkérdezték, sokat gondolkoztam rajta, most leírom.

Mikor először kijöttem ide én itt az első perctől OTTHON éreztem magam. Kijöttem körülnézni, amolyan háztűznézőbe,  megtapasztalni az itteni életet, a nyelv nemtudása ellenére is itthon voltam.

Az emberek kedvesek, az utcán mosolyognak, nem akarnak eltaposni és nem nevettek ki bugyuta próbálozásomat a nyelvvel...SŐT biztattak, dicsértek és elfogadtak olyannak, amilyen vagyok...és általuk, azt érzem  egyre jobb lettem.

Emlékszem az otthoniak arcán fura mosoly suhant át, amikor hazamenve azt merészeltem mondani, hogy én otthon éreztem magam és hogy kicsit kiwinek is születtem, ezért visszamegyek és ott fogok élni! Mondtam ezt annak ellenére, hogy tudom és vallom, hogy én itt is magyar vagyok és magyar is maradok!

Természetesen mindehhez az is kellett,  (ami  a legfontosabb láncszem  ebben), hogy George és köztem ideális a kapcsolat, egymást kiegészítve , támogatva, segítve élünk. Hasonlóan gondolkodunk és cselekszünk.

Ebben az országban, annyi különböző nemzetiségű ember él. Ebben az államban, ahol minden ember egyelő, ahol tiszteletben tartják a másik nemzet kulturáját, szokásait, ahol senkiből is lehet valaki és segítik, ahol az igyekvőket támogatják,  jó élni. Persze mindezt senki után nem szórják kétlapáttal, utánam sem.... Mindenért tenni kell, mindenért dolgozni kell, mindent csinálni, és főleg akarni kell.

Mikor még "csak" állandó lakosként már választottam, és választhattam, hogy milyen kormányt, milyen polgármestert akarok, akkor büszke voltam ezekre a jogaimra.  Már állandó lakosként is úgy bántak velem, mint egy állampolgárral! Szinte minden megilletett, amit az állampolgárait! Ennyi év után pedig úgy éreztem, hogy ahol engem elfogadtak, ahol így bánnak velem és gondoskodnak rólam, annak az országnak én büszkén leszek állampolgára, (természetesen megtartva a magyart is! ) ha elfogad. 

Pár hónapja szántam rá magam erre, hogy igen, adjuk be a kérvényt. (Azt is tudnotok kell, hogy ez nem megy ingyen...) Izgultam, mert környezetemben többnek nem sikerült első próbálkozásra. Sokan az állandó lakos-i címet is csak több év után kapták meg, vagy még akkor sem... DE most mondjam, hogy nekem az is, ez is gördülékeny volt? Már az elbeszélgetés alkalmával is meglepő simán ment minden. Aztán emlékszel? Egyszer írtam: "Levelet hozott a posta, Mikulási ajándékot fogok kapni".

Boldog voltam és az eskütételkor büszke is. Magyar jelzésú ruhadarabban mentem, magyar maradtam, de kiwivé is váltam.

Nagyon jólesett ismerőseim gratulációja, érdeklődése és nagyon rosszul esett, hogy a barátnak hittek hallgattak és kicsit eltűntek....

 

 

 

 

3 komment

Címkék: angol napló új zéland állampolgár wellington eva kaprinay


A bejegyzés trackback címe:

https://kaprye.blog.hu/api/trackback/id/tr402500530

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

WhiteFrost 2010.12.08. 19:45:56

Itt is gratulálnék Neked és büszke is voltam Rád a kalocsai mellény miatt is.
Jó Rólad olvasgatni:-)

Üdv, Éva

kaprye · http://indafoto.hu/kaprye 2010.12.08. 20:49:39

@WhiteFrost:

Nagyon köszönöm, kedves vagy Éva!
Üdv Éva

mindennapi manna 2010.12.10. 10:22:08

Ez olyan jólesően Évás poszt lett! Hát persze, hogy befogadtak, hiszen te megmutattad, hogy téged aztán érdemes, veled csak színesednek, nyernek:)
süti beállítások módosítása