Életem Új-Zélandon

2004. január 29. óta élek Új-Zélandon. 2008. szeptember 12-én elkezdett internetes naplómat (másik tárhelyet technikai problémáim miatt lezártam) itt folytatom. Ismét egy új élet kezdete....

Jártamban-keltemben

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Friss topikok

  • kaprye: @Tomio: Örülök, hogy tetszettek a képek és ismerős a főpolgármesterünk is :-) "Kicsi a világ" Ü... (2012.12.18. 04:39) Mozgalmas hét - folytatás
  • Vittgen: Szia Éva! Szinte félve írok neked ide! Oly' rég jártam itt nálad,hogy csak na...... De ha már err... (2012.12.18. 04:39) Régi-új események és képek
  • kaprye: @KATY: Majd igazából akkor fog, ha meg is kapja :-) (2012.11.06. 10:12) Coronation Caffee
  • kaprye: @Budaéva: Szia Éva, Veled örülök az új gépednek. Tudom mit jelent. Te (ezek szerint) Canon párti,... (2012.10.25. 11:41) Nikon 7000
  • kaprye: @Budaéva: Szia Éva! Nagyon kedves tőled, hogy hűséges olvasóm lettél. Lilike igen, tudomásom sze... (2012.09.06. 21:18) Véget ért a kiállítás

Indafotó képek

Indafotó képek

2009.10.06. 09:03 kaprye

Munkavállalás Új-Zélandon

Az időjárásjelentéssel kezdeném. Délutánra ugyan sütött a nap, de nagyon erős szél fújt és HIDEG volt. Nem ezt várom a tavasztól! Mert ugy-e itt az lenne… Szóval ma már kedd és ma is erősen a benti dolgokra koncentráltam, mert valahogy nem volt kedvem kimenni. Délelőtt még jég is esett. Így aztán úgy döntöttem, hogy  ismét  leírom azt a soha ki nem meríthető, vissza-visszatérő  témát, hogy KI IS JÖJJÖN ÚJ-ZÉLANDRA? Mert ez örökös kérdés a postaládám nem nyilvános levelezés rovatában.  

Tehát mi is a helyzet itt?

A világválság sajnos itt is érezteti a hatását, munkahelyek szűnnek meg, stabil munkaerőket bocsátanak el és bár a mezőgazdaság nagy tábort fogad kétkezi munkásokból, nem szabad-nem lehet erre kijönni ide, a „világ végére”, még ha ez messziről paradicsomnak látszik, akkor sem!  Miért is nem? Mert képzetlen és angolul nem, vagy csak keveset tudó bevándorló-menekültből itt is van bőven! A bevándorlási hivatal pedig nem ad munkavállalási engedélyt hosszú távra alkalmi munkára, egyre gyakoribb, hogy rövidtávra sem!

Ha elmondom a szabályokat, a nehézségeke és a buktatókat, akkor könnyű nekem, szokták mondani a kérdezőlk, mivel már itt-ott vagy, lepasszolsz minket és ijesztgetsz! De mondták már azt is, hogy biztos bal lábbal keltem fel…

Mint hallom, tartós tartózkodási engedélyek birtokában itt levő ismerőseim is gyakran kapják ugyanezt arcukba vágva. Csakhogy, akik ezt mondják, elfelejtik, hogy ki, miért is van itt?

Én például azért, mert a párom nem szeretett volna visszaköltözni Magyarországra. Ha már egymásra találtunk nem szerettem volna, ha nem sikerül az együttélésünk, ezért én költöztem.  Ha ő jön, én otthon maradok!!!

Akire pedig az előbb gondoltam, ők pedig az eszük miatt vannak itt. A kedves férj,  kutat és  tanít az egyetemen, felesége pedig csak természetes, hogy követte, nem a többéves különélést választva. Így egy nagyobb esélyt adott önmagának is az angolja tökéletesítésére.

Szóval ki és hogyan tervezze a kivándorlást-munkavállalást?!

Első és legfontosabb, CSAK LEGÁLISAN! Előre megszerzett biztos állásra, hivatalosan. Hiányszakmában, magasan kvalifikált munkaerőpiac kapva kap az angolul jól tudó, tapasztalattal rendelkezőkön! Akkor még az utazás-kitelepülés költségeit is legtöbbször vállalja a cége!

Szóval ne fejjel a falnak, nem feladva Magyarországon mindent és főleg nem szabad a  látatlanba-ismeretlenbe elindulni egy családdal! Azt azért tudni kell itt nincsenek nagyon magas fizetések, nem lehet hamar meggazdagodni, de akinek biztos munkája van az tisztességesen és főleg nyugalomban él!

2 komment

Címkék: éva wellington napló eva kaprinay garden új zéland kaprinay kiutazás munkavállalás


A bejegyzés trackback címe:

https://kaprye.blog.hu/api/trackback/id/tr581430812

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vittgen 2009.10.06. 22:29:13

Szia Éva!

Az itthoni,késő délutáni hiradóban láttam,hogy ott / NZ /megbolondult az időjárás.
Hirtelen havazás,itéletidő,stb-stb.

Felétek mi a helyzet??

Kari

kaprye · http://indafoto.hu/kaprye 2009.10.07. 04:36:32

Mint ahogy írtam is, itt is nagyon hideg, kellemetlen lett az idő. Wellingtonban nem esett "ember emlékezet óta" hó, így most sem, de volt jég és eső, nagyon hideg déli széllel. Ilyenkor a 8-10 fokot is elfújja a szél és mínusznak érezzük!
A téli kabátokat, sálakat-sapkákat előszedték ismét az emberek. Üdv Éva
süti beállítások módosítása