Életem Új-Zélandon

2004. január 29. óta élek Új-Zélandon. 2008. szeptember 12-én elkezdett internetes naplómat (másik tárhelyet technikai problémáim miatt lezártam) itt folytatom. Ismét egy új élet kezdete....

Jártamban-keltemben

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Friss topikok

  • kaprye: @Tomio: Örülök, hogy tetszettek a képek és ismerős a főpolgármesterünk is :-) "Kicsi a világ" Ü... (2012.12.18. 04:39) Mozgalmas hét - folytatás
  • Vittgen: Szia Éva! Szinte félve írok neked ide! Oly' rég jártam itt nálad,hogy csak na...... De ha már err... (2012.12.18. 04:39) Régi-új események és képek
  • kaprye: @KATY: Majd igazából akkor fog, ha meg is kapja :-) (2012.11.06. 10:12) Coronation Caffee
  • kaprye: @Budaéva: Szia Éva, Veled örülök az új gépednek. Tudom mit jelent. Te (ezek szerint) Canon párti,... (2012.10.25. 11:41) Nikon 7000
  • kaprye: @Budaéva: Szia Éva! Nagyon kedves tőled, hogy hűséges olvasóm lettél. Lilike igen, tudomásom sze... (2012.09.06. 21:18) Véget ért a kiállítás

Indafotó képek

Indafotó képek

2010.10.07. 10:55 kaprye

Tapu Te Ranga Marae

06.  szerda

A nagyon erős szél eltérített minden szabad levegős sétától...Így maradtam az üvegházban , és a lakásban egész nap. Üvegházban átültettem, elültettem pár növényt. Ehhez 40 liter friss földet elhasználtam...hmmm.  Pedig azt gondoltam, hogy még sok is lesz. Most pedig kiderült, hogy kevés ...

07. csütörtök

A délelőtti itthoni tennivalók után elindultam, hogy felfedezzek egy még felfedezetlen területet. A Tapu Te Ranga Marae, amiről csak hallottam, de még nem jártam arra. Valami oknál fogva nem mentem el. Érdekes, ugy-e? Pedig itt van a közelünkben.

Nem olyan régen ismét olvastam róla, most kiírtam magamnak, térképet rajzoltam és ma neki indultam. Tőlünk pár utcányira a hegyen egy Marae! Megérkezve előbb bebocsátást kértem, majd kisérőt kaptam magam mellé. Egy kedves kislány vezetett végig az épületen.

Végigkalauzolt a hatalmas házban. Megnézhettem a meeting szobákat, mert bizony több is volt belőlük! Nagyon élveztem a képeket, a felnőtt és gyerek alkotásokat.

Mikor végigjártuk a házat, akkor a tulajdonos Bruce Stewart is fogadott.

Kereskeszékes, maori íróember, kedvesen fogatott. Elmesélt pár dolgoz az életéből, a marae-ról. Arról, hogy itt tanítanak, továbbadnak a kulturájukból és a tudásukból.

Azt is elmondta, hogy a ház és az épületek nagy része "szemétből", újrafelhasznált anyagokból készült. Szerették volna ha eladná, mert nagy terület és jó helyen. Eladhatná, de mint csinálna a pénzzel...? Ezt a hatalmas területet épületeket a köznek adta, ....(hozzá, ha jön Krumplit legközelebb  elviszem!)

Nem győztem fotózni, sétálni nézelődni a "hegytetőn" és a völgyben... Ha kiváncsi vagy, nézz be ebbe az albumba.

Még egy-két nap, mire teljes lesz és a képek felkerülnek.

Hazaérve még George-ot is egy sétára csábítottam .-) Gyönyörű volt az idő, napsütés és kellemes meleg. Igaz a part felé haladva azért összehúztuk magunkon a felsőket. Csodás felhőket is láttunk, melyek a hegytetőn pihentek:

Mára ennyi szépséget osztok meg veletek,  és most folytatódhat számomra a képrendezgetés....

 

 

 

2 komment

Címkék: napló maori új zéland wellington island bay eva kaprinay marae tapu te ranga marae bruce stewart


A bejegyzés trackback címe:

https://kaprye.blog.hu/api/trackback/id/tr162352632

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mindennapi manna 2010.10.07. 16:36:47

Meg is mondom Krumplinak, hogy mennünk kell, mert feladat van! Neki való feladat:)

kaprye · http://indafoto.hu/kaprye 2010.10.07. 21:06:45

Ne is nagyon halogassátok, már nem 20 éves....
Egyébként majd írok még róla-róluk. Fantasztikus hely! Nem is értem, hogyan hagytam ki eddig?
süti beállítások módosítása